I-huset

I I-huset arbejder vi fagligt og pædagogisk ud fra en kognitiv, ressourcefokuseret, målstyret og anerkendende tanke.

Vi forsøger at skabe en sammenhængende helhed af idéer, principper, teorier og metoder i vores arbejde med eleverne.

Det er vigtigt for os, at vi møder barnet med imødekommenhed og åbenhed, da vi tror på, at lysten til forandring og synlig udvikling opstår i barnet, når det oplever forståelse og anderkendelse. Med vores professionelle viden om metoder til, at hjælpe og vejlede børn med særlige behov, skaber vi sammen udvikling og læring for eleverne i I-huset.

Vi forsøger at sætte de pædagogiske rammer i klasserne, hvorved den synlige visuelle struktur og tydelig voksen guidning hjælper eleverne til, at opnå deres personlige og faglige mål igennem skoledagen.

Vi stiller os dagligt undersøgende til elevernes læringsudbytte og giver hinanden og eleverne den nødvendige feedback på de til vi oplever i vores arbejde og samvær med eleverne. Vi tilpasser og justerer vores undervisning og tilgangen til den enkelte elev, således at vi hele tiden tilstræber fremgang – og en opadgående lærings – og dannelseskurve for det enkelte barn.

Vi samarbejder med forskellige eksterne fagpersoner, som giver os inspiration og vejledning til at forstå eleven, forstå vanskelige situationer – og på den baggrund i fællesskab lægge nye strategier og handleplaner for vores elevgruppe, så vi sikrer det enkelte barns læring og trivsel i hverdagen.