Mål- og indholdsbeskrivelse

Vores overordnet mål er at skabe en SFO hvor der er fokus på trivsel og fællesskabet

Højvangskolens SFO skal indholde:

• En god balance mellem fri leg og aktiviteter, som de voksne organiserer
  • Masser af bevægelse og frisk luft
  • Fokus på relationer og venskaber
  • Medbestemmelse og valgfrihed
  • Struktur og trygge rammer
  • Omsorgsfuld og engagerede voksne
  • Sammenhæng mellem skole og SFO
  • Synlige læringsmål for vores aktiviteter i SFO'en

I SFO'en arbejder vi med synlig målstyret læring / pædagogik. Det betyder, at vi opstiller læringsmål for nogle af SFO'ens aktiviteter. Dette gør vi for at sikre kvalitet og udvikling i de aktiviteter vi tilbyder, men også for at synliggøre vores pædagogiske mål i SFO'en.

Vi er interesseret i en tilbagemelding fra børnene, og evaluere jævnligt de aktiviteter vi tilbyder i SFO'en.

Synlig målstyret læring / pædagogik:

I SFO’en arbejder vi med synlig målstyret læring/pædagogik. Det betyder at vi opstiller læringsmål for nogle af SFO’ens aktiviteter. Dette gør vi for at sikre kvalitet og udvikling i de aktiviteter vi tilbyder, men også for at synliggøre vores pædagogiske mål i SFO’en.

Vi er interesseret i feedback fra børnene og evaluerer jævnligt de aktiviteter vi tilbyder i SFO’en.

Vi har i SFO’en valgt at arbejde ud fra 3 temaer:

• Spas og Spræl
  • Højvang har talent
  • Teknologi / fantansi (STEAM)

Der bliver lavet målskemaer, børne mål, billeddokumentation samt evaluering af de forskellige temaer.