Hverdagen i SFO

Morgen SFO

SFO'en åbner hver dag kl. 6.30. Der er mulighed for morgenmad fra kl. 6.30-7.30. Vi tilbyder boller med pålæg, cornflakes, havregryn og varm havregrød.

Personalet vil hjælpe børnene med at sige farvel, og sørge for en rolig og hyggelig start på dagen. Der vil være socialt samvær i SFO'en hele morgenen, med mulighed for forskellige små aktiviteter såsom spil, tegne, Active floor og læsning.

Kl. 7.50 bliver alle børn sendt ud i deres klasser hvor deres klasselærer vil være tilstede.

Eftersom SFO'en ligger i indskolingen (hus B og C), vil det ikke være muligt for de elever der ikke går i SFO, at komme ind i området før kl. 7.50

Eftermiddags SFO

Efter skoledagens afslutning kl. 14.00, samles børnene i de enkelte klasser, hvor pædagogerne krydser børnene ind i Aulas komme/gå modul. Samtidig spiser børnene deres frugt, og bliver informeret om dagens aktiviteter i SFO'en.

Derefter starter de forskellige værksteder og aktiviteter, og kører frem til kl. ca.16.00. I dette tidsrum tager vi bl.a. i svømmehallen, går i hallen, tilbyder forskellige aktiviteter på legepladsen, åbner forskellige værksteder og udnytter skolens faciliteter inde og ude. Højvangskolen har en stor mark ved siden af skolen, hvor der ligger en sø, en køkkenhave, et bålsted og en stor bålhytte. Dette område benytter SFO'en ofte i løbet af foråret og sommeren. Her laves der bl.a. bålmad, spilles fodbold og rolleleg.

Vi lægger vægt på at børnene har medbestemmelse, og udbyder aktiviteter der tilgodeser det enkelte barns behov. Vi tilbyder både kendte aktiviteter, og har samtidig fokus på nye aktiviteter der udfordrer børnene. Vi tilbyder aktiviteter der løber på tværs af alder og køn, samt understøtter nye fællesskaber.

Centerklasserne på Højvangskolen har deres egen SFO. Læs mere under menupuktet Centerklasserne