Skolens afdelinger

Højvangskolens almenklasser er delt op i 3 afdelinger med 3 spor (klasser) på hver årgang fra 0.-9. årgang:

Indskolingen dækker elevernes skolegang fra 0.-3. klasse, hvor eleverne fysisk er placeret i hus B og hus C. Der er et særskilt legeområde til de yngste elever, og bygninger og legeområde bruges ofte i skolens SFO.

Mellemtrinnet rummer elever fra 4.-6. klasse. Eleverne fra 4 og 5. årgang bor i hus A, mens 6. årgang deler hus E med 7. årgang og dermed er "på vej" i udskolingen.

Overbygningen/udskoling rummer elever fra 7.-9. årgang og bor i hus E (7. årgang) og hus D (8.-9. årgang). Eleverne i udskolingen indgå i delvist et samarbejde med udskolingselever fra øvrige skoler i Sydbyen - Dagnæs Skole og Bankagerskolen.

Centerklasserne holder til i I-huset, M-huset, U-huset og Markhuset, som ligger som særskilte bygninger på skolens adresse.

Læs mere om skolens afdelinger under menupunket "Vores Skole".