Hverdagen i Centerklasserne

Eleverne er fordelt i klasser med gennemsnitlig 8 elever.

Til hver klasse i Centerklasserne er tilknyttet tre voksne, fordelt imellem speciallærere og specialpædagoger. Typisk 2 lærere og 1 pædagog.

Skoledagen i Centerklasserne er struktureret således:

Undervisningen ligger i tidsrummet 8.00-14.00 alle hverdage i alle husene:

Centerklasserne er indrettet i fire særskilte huse I, M og U og Markhuset, beliggende i direkte forbindelse med Hovedskolen.

I-Huset rummer indskolingen, M-Huset rummer tre mellemtrinsklasser, Markhuset rummer tre mellemtrinsklasser og U-Huset rummer udskolingen.

Centerklasserne har deres eget lokale til motorisk træning og benytter derudover faglokaler på Hovedskolen.

Centerklasserne har ligeledes deres egne legeområder/multibaner umiddelbart uden for lokalerne.

Centerklasserne er et helhedstilbud hvor skole og SFO huses i de samme bygninger.

Der er tilknyttet et tilbud om SFO til alle årgange med fuld morgen og eftermiddagsåbning.

SFO'en er kun for centerklassebørn. Pædagogerne der arbejder i SFO'en arbejder også i skoledelen, så børnene er sammen med kendte voksne, hvilket giver en oplevelse af helhed for både børn og voksne. (Se yderligere beskrivelse under Centerklassernes SFO).