Madordning og skolebod

Madordning på Højvangskolen

Højvangskolen samarbejder med Skolemadpakken (Egebjerg-Hansted forsamlingshus) og Kanpla om levering af skolemad. Kanpla står for systemet, og bestillingen foregår på kanpla.dk eller gennem appen “Kanpla”. Appen kan findes på både App Store og Google Play. Hvis I har brug for hjælp til at oprette jer på Kanpla kan I skrive direkte til dem på deres livechat eller kontakte dem på telefon +45 39 39 30 09.

Maden laves om morgenen og leveres til det store spisefrikvarter - i separate kolde og varme tasker. Maden hentes herefter op i klasserne og fordeles. Al leveret mad er mærket med elevens navn og klasse.

Udover Skolemadpakken kan 5.-9. årgang + M- og U-huset købe salat i boden.

Det er skolebestyrelsen på de enkelte skoler, der tager stilling til spørgsmålet om, der skal tilbydes lokale morgenmads-, frugt-, og skolemåltidsordninger. Er der madordning på skolen, er det også skolebestyrelsen, der løbende vurderer kvaliteten af ordningen. På de skoler der tilbyder madordninger, er ordningen et alternativ til de madpakker, som eleverne har med hjemmefra. Er der særlige madhensyn, eksempelvis allergivenlig kost eller fravalg af rituelt slagtet kød f.eks. halal eller lignende, som du ønsker tilgodeset i madordningen på dit barns skole, kan du kontakte skolelederen med henblik på at få forslaget drøftet i skolebestyrelsen.

Prisliste august 2022.pdf

Risengrød i december